Næste gang du hører om en stor ridning spot, kan du stille et par spørgsmål, før du pakker for at gå tur der. Alle ATV er designet for sjov, de er ikke alle indstillet til at have det sjovt på samme terræn, og en sti, der er fantastisk til nogle mennesker kan være en komplet bar eller være ufremkommelige for andre.

Tyve år siden var de fleste ATV nogenlunde ens. Tre hjul var meget mere udbredt end fire, og de alle havde en utilitaristiske føler for dem. I dag er der et stort udvalg af ATV, der er specifikt designet til at opfylde behovene hos næsten enhver rytter. De fleste ATV er blevet meget specialiserede og er designet til mudder, klipper, arbejde eller bare plain hastighed. Men fordi ATVS er så specialiseret, visse stier er meget mere velegnet til forskellige typer af ATV’S. ATVS falder i to kategorier, sport og nytte, og hver type af ATV udfører meget godt i en visse betingelser.

For rock gennemgang og andre meget ujævnt terræn, en stor fire hjul drev hjælpeprogram quad er bedst, men skid plader er stærkt anbefales. Fire hjul drev er afgørende for rock gennemsøgninger, da det ikke er ualmindeligt at få en forreste eller tilbage hjul fra jorden for at få fra en sten til den anden. Selv om det er muligt at stikke en to hjul drev sport cykel over nogle skøre sten, du ville bedre at tage den rette linje gennem klipperne første gang da de fleste sportsmotorcykler ikke har et omvendt. Suspension opsætninger i sportsmotorcykler også gøre dem meget mere vanskeligt at komme på tværs af store sten; Dette skyldes, at suspensionen er meget mere stiv, og mange af dem mangler uafhængige suspension. I mange nytte quads virker det som om dækkene nå og få fat i klipperne.

Når det kommer til mudder gruber, nytte quads, er især dem med fire hjul drev ret hjemme. Den ekstra vægt af disse monstre, sammen med låsning bagtøj, lad dækkene slynge noget ud af den måde, at det ikke kan gribe ind på. Sportsmotorcykler kan være masser af sjov i mudderet, men de er ikke det første valg for dyb mudder huller. Når som helst du er passage mudder, er hastighed din ven, især hvis du er på en sport cykel designet til hastighed og acceleration, ikke den lave ende drejningsmoment behov til at skubbe gennem en mur af mudder og vand. Dog kan stoppe enhver quad midt i en mud hul, fire hjul drev eller ej, betyde at komme ud af tow kabel eller spil.

En anden uventet trail hindring, der kan betyde problemer er sandet, især typen af sand, der ligger tæt på creek senge. Typisk kan du få nogle ordentlige trækkraft på klitterne, men udpakket sand er et problem for de fleste quads, medmindre håndteres korrekt. I løs sand har en sport cykel fordel over tunge nytte quad. En sport cykel lys vægt gør det muligt at holde bevæger sig over sandet, mens de fleste nytte cykler er designet til at grave dybere i terræn at få trækkraft. Uanset hvilken slags quad du har, er hastighed den bedste måde at overvinde sand uden at blive stukket.

Det største problem, der kommer op, når vi taler om store ridning stier er, hvad gør at sporet stor. Nogle mennesker vil sige, at det meste niveau stier med et par bakker og grøfter er stor ridning; de ønsker blot at komme væk fra alt og nyde den store udendørs et par timer. Selvom der er mange mennesker, der nyder denne type af ATV ride, det vil bare ikke klippe det hvis du er i humør til at slynge nogle mud, fange nogle luft eller kravle op bluffs. Uanset hvilken form for ridning, du nyder, kan du være meget skuffet hvis du læsse på en plet og opdage, at terrænet bringer ud din quad svagheder i stedet for sine styrker.